Korte levertijd
Ruime keuze
Goeie kwaliteit
Contactformulier
Een geschenk of cadeau wordt aan iemand gegeven zonder de verwachting daar iets voor terug te krijgen. Een geschenk moet een item zijn dat de ontvanger nog niet heeft. In veel landen draagt het onderling uitwisselen van geschenken bij aan sociale relaties en het onderhouden daarvan. In principe kan een geschenk alles zijn wat een ander blij of minder droevig maakt. Dit kunnen ook abstracte geschenken zijn zoals aardige daden of activiteiten. Geschenken en cadeaus worden meestal gegeven bij bepaalde gelegenheden zoals een verjaardag of Sinterklaas.
In de meeste culturen worden geschenken op de een of andere manier ingepakt. In onze Westerse cultuur worden geschenken ingepakt in cadeaupapier. Vaak geven we er nog een kaartje bij waar we de naam van de ontvanger en de naam van de gever opschrijven. In China betekent rood cadeaupapier bijvoorbeeld geluk.
Hoewel er in principe geen reden nodig is om iemand een geschenk te geven, zijn er bepaalde situaties en gelegenheden waarbij dit wel meer gebruikelijk is. Deze gelegenheden zijn o.a.:
Dit zijn de meest voorkomende gelegenheden waarbij geschenken worden gegeven. Zoals gezegd hoeft er geen sprake te zijn van een van deze gelegenheden. Geschenken kunnen ook gegeven worden om liefde of vriendschap uit te drukken, om dank uit te drukken, als liefdadigheid of om rijkdom te delen.
Een relatiegeschenk is een geschenk dat u bij bepaalde gelegenheden of zomaar aan uw zakenpartner(s) geeft. Het is een blijk van waardering dat u met veel plezier samengewerkt hebt en u bedankt uw zakenpartner voor deze samenwerking. Het is meestal een cadeau voor uw zakenpartner. Hier krijgt diegene met wie u daadwerkelijk samenwerkt een presentje, meestal niet het hele team. Wel wordt er vaak een kaart gestuurd voor het hele team.
Relatie geschenken zijn er in alle soorten en maten. Grote en kleine geschenken, traditionele of moderne geschenken, het kan allemaal nog op vandaag. Het beste is om uw geschenk af te stemmen op uw zakenpartner. Kies iets wat past bij uw relatie. Men wordt steeds creatiever op het gebied van relatiegeschenken. Steeds minder wordt de gebruikelijke pen, sleutelhanger of fles wijn gegeven en steeds vaker worden nieuwe en originele ideeën bedacht.
Denk goed na over wat u eigenlijk wilt zeggen met uw relatie geschenk. Met welk doel geeft u het? Het is belangrijk dat u uw geschenk matcht aan uw eigen bedrijf en aan uw partner. Vooral het matchen aan de doelgroep is belangrijk zodat u zeker weet dat uw cadeau goed in de smaak valt! Denk na over de betekenis en boodschap van het relatiegeschenk. Het is bijv. niet geschikt om te grote zakelijke geschenken te geven. Uw zakenpartner kan zich dan gaan afvragen of hij misschien wordt omgekocht. Met logisch nadenken komt u al een heel eind. Denk maar zo: een vegetariër geeft u ook geen vlees.