Korte levertijd

Ruime keuze

Goeie kwaliteit

Contactformulier

Wat voor soort geschenk zoek je?

Hoeveel stuks wil je?

Welke kwaliteit wil je?

Ga naar contact

Het doel van relatiegeschenken

Waarom geven we relatiegeschenken?

Relatiegeschenken geven we niet zonder reden. We geven ze met een doel. Relatiegeschenken zijn een belangrijke marketingtool en dat is te merken aan hun effect. Afhankelijk van het type organisatie dat u heeft, is een relatiegeschenk een uitstekend middel om bijvoorbeeld een nieuw product te introduceren. Door een relatiegeschenk te geven creëert u mond-tot-mond reclame en versterkt u merkherkenning. Wanneer het niet om een eigen product gaat wordt vaak het logo of de bedrijfsinformatie bedrukt op het geschenk. Zodoende wordt de ontvanger toch telkens herinnerd aan de gever van het geschenk en als het goed is wekt dit een positieve associatie op.

Relatiegeschenken bij resultaten

Behalve bij gelegenheden en voor marketingdoeleinden worden (relatie)geschenken ook vaak ingezet bij het eigen personeel. Zo is het traditie dat iemand die 25 jaar bij hetzelfde bedrijf werkt een gouden horloge cadeau krijgt en wordt vaak ook beloond naar aanleiding van prestatie. Denk hierbij aan bonussen of ook geschenken.

Relatiemanagement

Het geven van relatiegeschenken is onderdeel van relatiemanagement. Vaak worden er modellen opgesteld zodat de relatiegeschenken het gewenste effect verkrijgen. Niet iedereen binnen ieder bedrijf mag zomaar een relatiegeschenk geven. Vaak zitten hier bepaalde regels aan vast. In ieder geval moet het antwoord op de volgende vraag duidelijk zijn bij relatiemanagement: wie mag welke relatiegeschenken geven aan wie en bij welke gelegenheid? Onthoud in ieder geval het volgende: door doelgericht te schenken kunt u een maximaal effect bereiken tegen minimale kosten!

Relatiegeschenken als bedankje

Een relatiegeschenk kan ook dienen als een bedankje. U wilt een organisatie bijvoorbeeld bedanken voor een samenwerking en daarmee kunt u weer positief in het daglicht verschijnen. De klant of partner  waardeert uw dank en en houdt een positieve gedachte over aan de samenwerking met u.